ANPR (Automatic Number Plate Recognition)

APCOA PARKING har bygget et Car Park Management System (CPMS) som benytter ANPR til å starte og stoppe parkering automatisk. Avanserte metoder for pris- og produktsettinger, betaling og segmenthåndtering (ansatte, booking, kontraktsparkering osv) er integrert i systemet. 

Les mer her. 

     

Revenue Management, Rapportering og DVH

Vår rapportering og datavarehustjeneste gjør at partnere raskt og effektivt får tilgang til sine tall. Utnyttelsen av våre rapportverktøy påser at partnere kan ha oversikt over alle ønskede typer rapporter for sine områder. Printing, eksportering, sortering, "drill down" og analyser gjøres enkelt i systemet. 

Parkingsforvaltning

APCOA  og EuroPark bidrar med kompetanse fra 12 land, førti års erfaring samt sikkerheten og stabiliteten til nr. 1 i parkeringsbransjen: Vi er Europas ledende forvalter av parkering og leverer omfattende tjenester til eiendomsbesittere i hele Europa.

Les mer her. 

    

Håndheving

Håndheving av parkering er en følelsesladet sak. Det krever en sensitiv tilnærming. Vi tilbyr en profesjonell og komplett tjeneste tilpasset de spesielle behovene til våre kunder, lokale myndigheter eller private eierne. Vi administrerer effektivt og planlegger effektivt, og leverer kvalitet og verdi i hvert trinn.

Les mer her. 

    

Traffikk- og Taxi Management

APCOA leverer tjenester som styrer og regulerer trafikkstrømmer. For eksempel automatiske Taxi-kø systemer samt tjenester for trafikkdirigering. 

Les mer her. 

      

Løsninger for Leie av Parkering (kontraktsparkering)

APCOA leverer både løsninger "online" og "offline" for leie av parkeringsplass til bilister. Løsningen på nett gjør at kunden selv kan administrere sin leieavtale. Dette er lønnsomt både for slluttkunden og for grunneieren: 

  • Tids- og kostnadsbesparende
  • Effektivisering av kontrollrutiner
  • Pris- og produktsporteføljen kan utnytte kapasiteten bedre
  • Flere kundefordeler resulterer i større kundetilfredshet

    

Kundesenter og driftssentral

Kartlegging og opptaktsløsninger er tilgjengelig gjennom vårt GPS aktiverte kartleggingsystem. Via driftssentralen tilbyr vi sanntidssporing av arbeidsstyrken på skjerm. Fordelene er: 

  • Sanntidssporing av styrken for å route/reroute i henhold til behov
  • Forbedret distribusjonseffektivitet og dekning av logistisk ruteplanlegging
  • Optimalisert ytelse
  • Forbedret responstid
  • Panikkalarm
  • Reduksjon av klager
  • Bedre personalmoral

Vi drifter et stort kundesenter for å garantere våre kunder en 24-timers support 365 dager i året. Våre medarbeidere hjelper raskt og oversiktlig på alle spørsmål knyttet til hendelser ved brukav parkeringsanlegg. Samtidig overvåker vi vår parkeringsteknikk for å forutse og reparere feilkilder før de inntreffer eller rette på eventuelle eksisterende feil. 

Tjenesten er også tilgjengelig for eiere av parkeringsområder som vi ikke drifter selv.

  • Videoovervåking
  • Intercom-knapp ved inn- og utkjøring gir umiddelbart svar fra support-team

E-handelsløsninger, salg og markedsføring B2C

Den stadig økende bruken av våre e-handelsløsninger viser behovet for slike tjenester hos publikum. Økt konkurranse er alltid en utfordring, og e-handel vil være fremtidens suksesskriterium. Dette legger grunnlag for et enormt potensial i digital kommunikasjon og skreddersydde salgskanaler for ulike segmenter.

Vi har lang erfaring med reservasjonssystemer, for eksempel forhåndsbestilling på nett (Online Booking), betalingsapp'er, kontraktsparkeringssystemer, salg av parkeringsbilletter online og ikke minst digital markedsføring.

Vår reise innen e-handel startet i Storbritannia i 2004. Vi ønsker å være i front av utviklingen og implementerer stadig ny teknologi. I Storbritannia utviklet vi en egen avansert og fleksibel e-handelsplattform for å drive verdens største bookingsystem for parkering (Gatwick Airport). Denne løsningen er også importert til de største lufthavnene i Norge og i andre deler av Europa. I våre skandinaviske markeder og Tyskland implementerte vi forhåndsbestilling i 2007. For tiden har vi Online Booking på 14 internasjonale flyplasser over hele Europa.

I tillegg til forhåndsbooking på lufthavner selges en bred B2C produktportefølje på våre elektroniske plattformer, fra forhåndsbetalte verdikort, månedskort, sesongkort til kontraktsparkering.
E-handel er mer enn programvare - vi dekker alle de tjenester langs prosesskjeden. I tillegg har vi egne dedikerte markeds- og salgsavdelinger i alle land med høy kunnskap om digital markedsføring og stpre porteføljer for å støtte salg, kundelojalitet og merkevarebygging:

  • Kundesenter
  • Søkemotoroptimalisering
  • Søkemotormarkedsføring
  • Remarketing
  • Markedsføring via e-post- og nyhetsbrev
  • Markedsplan- og strategi
  • Utvikling av annonser
  • Medieplassering
  • Kryssmarkedsføring (bundling) og samarbeid on- og offline
  • Syndikering av stamdata på digital karttjenester som Nokia eller Google,
  • Customer Relationship Management
  • Cashless betalingstjenester
  • Rapportering
  • Analyse

Fordeler

  • Økt inntekt
  • Høyere markedspenetrasjon
  • Høyere kundelojalitet
  • Mersalg
  • Salg av tilleggsprodukter
  • Høyere kundetilfredshet

Nøkkeltall e-handel

  • Europeisk erfaring innen e-handelsiden 2004
  • Online Booking på 14 internasjonale flyplasser
  • Mer enn 1,5 mill. transaksjoner per år
  • Mer enn 250.000 besøkende prmåned i våre salgskanaler
  • Integrert on-og offline-markedsføring